Παρασκευή, 13 Ιουλίου 2012

Ασκήσεις για την στεοαρθρίτιδα του ισχίου (Α)

 Μια αιτία πόνου και μειωμένης κινητικότητας στην άρθρωση του ισχίου



Η άρθρωση του ισχίου είναι μια σφαιροειδής τριαξονική άρθρωση. Αποτελείτε από την κεφαλή του μηριαίου οστού και από την κοτύλη η οποία αποτελείτε από την συνένωση του λαγόνιου, ηβικού και του ισχιακού οστού.  Η άρθρωση του ισχίου είναι μια σταθερή άρθρωση, κατασκευασμένη για φορτίσεις. Οι δυνάμεις από τα κάτω άκρα μεταφέρονται προς την λεκάνη και τον κορμό μέσω των ισχίων κατά την διάρκεια της βάδισης και άλλων καθημερινών δραστηριοτήτων ( εργασία, άθληση κτλ.) Επίσης τα ισχία υποστηρίζουν το βάρος του κορμού, των άνω άκρων και της κεφαλής.  Όπως καταλαβαίνουμε η άρθρωση του ισχίου δέχεται καθημερινά και διαρκώς διάφορες φορτίσεις και συμπιεστικές δυνάμεις, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα συχνά στην άρθρωση να αναπτύσσεται οστεοαρθρίτιδα. 




Η οστεοαρθρίτιδα είναι εκφυλιστικές αλλαγές στις αρθρικές επιφάνειες των οστών του ισχίου. Ποιο συγκεκριμένα οι εκφυλιστικές αλλαγές περιλαμβάνουν εκφυλισμό του αρθρικού χόνδρου, ίνωση και βράχυνση του αρθρικού θύλακα και σχηματισμό οστεοφύτων στα χείλη της άρθρωσης. 


Πού οφείλεται η οστεοαρθρίτιδα της άρθρωσης του ισχίου ?

Η αιτιολογία της οστεοαρθρίτιδας μπορεί να είναι:
  • Ανομοιογενείς φόρτιση των αρθρικών επιφανειών
  • Η ηλικία
  • Ο τραυματισμός της άρθρωσης
  • Επαναλαμβανόμενες μη φυσιολογικές πιέσεις.
  • Διαταραχή σχέσεις  κεφαλής μηριαίου – κοτύλης ( Δυσπλασία ισχίου, ραιβό ισχίο κτλ.)
Κλινική εικόνα της οστεοαρθρίτιδας του ισχίου

Τα συμπτώματα που νιώθει ο ασθενής είναι:
  •  Πόνος αρχικά μετά από κούραση και σε μετέπειτα στάδιο και στην ξεκούραση.  Ο πόνος εντοπίζεται στην βουβωνική χώρα και πρόσθια του μηρού και του γόνατος. 
  • Δυσκολία στην βάδιση και χωλότητα.
  • Περιορισμός της κινητικότητας σε όλες τις κινήσεις της άρθρωσης  ( απαγωγή, προσαγωγή, κάμψη, έσω έξω στροφή).
Προστατέψετε και προφυλάξτε τα ισχία σας !

Η θεραπεία μέσω των χεριών ( Orthopaedic Manual Therapy ) είναι ένας ειδικός τομέας  της 
φυσιοθεραπείας/φυσικών θεραπειών για την διαχείριση των μυοσκελετικών διαταραχών, η οποία βασίζεται στον κλινικό συλλογισμό, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες θεραπευτικές προσεγγίσεις περιλαμβάνοντας  τεχνικές και χειρισμούς με τα χέρια και ειδικές θεραπευτικές ασκήσεις, για την μείωση του πόνου, την βελτίωση της λειτουργικότητας και την βελτίωση του εύρους κίνησης της  άρθρωσης του ισχίου.

Ασκήσεις οι οποίες βοηθούν  να μειωθεί ο πόνος ,βελτιώνουν την κινητικότητα και το εύρος κίνησης της άρθρωσης των ισχίων.


Άσκηση για μείωση του πόνου και βελτίωση της κινητικότητας.

Άσκηση 1







Αποφόρτιση της άρθρωσης.

Με έναν ελαστικό ιμάντα (λάστιχο) ή τροχαλία δένουμε το λάστιχο στην ποδοκνημική  τεντώνουμε το πόδι και αφήνουμε το πόδι μας τελείως ελεύθερο  να μας  το τραβήξει το λάστιχο. Αρχικά εφαρμόζουμε την διάταση αυτή 10 – 15  Sec για τρία με πέντε σετ, στην συνέχεια πατάμε το πέλμα στο κρεβάτι χαλαρώνουμε και συνεχίζουμε.

Άσκηση για μείωση του πόνου και βελτίωση της γενικής κινητικότητας της άρθρωσης.

Άσκηση 2a



Πλάγια αποφόρτιση της άρθρωσης

     Περνάμε τον ιμάντα μέσα από το πόδι μας και γύρω από την άρθρωση του ισχίου, του πάσχοντος ποδιού. Στην συνέχεια τραβάμε το ολόκληρο το πόδι μας προς τα έσω. Δημιουργώντας έτσι έλξη και αποσυμπίεση στην άρθρωση. 2 Χ 5 Χ 5 sec.


               Άσκηση 2b



Πλάγια αποφόρτιση και αναστολή του πόνου



              Άσκηση 3     Βελτίωση της κίνησης της κάμψης

Αρχική θέση



Τελική θέση

          Προσπαθούμε να κρατήσουμε ίσια την σπονδυλική στήλη, πάμε κινούμε την λεκάνη προς τα πίσω, η κίνηση γίνεται καθαρά απο τα ισχία. 2 Χ 15


         Άσκηση 4  


Σπρώχνουμε το σώμα μας προς τα εμπρός. 2 Χ 15



Σπρώχνουμε το σώμα μας προς τα εμπρός. 2 Χ 15. Κερδίζοντας ακόμα μεγαλύτερο εύρος κίνησης (κάμψη)
  

Ά     Άσκηση  5  Ασκήσεις για την βελτίωση και την ποιότητας της κίνησης, χωρίς πόνο !


Αρχική θέση


Τελική θέση. Με μηδενική αντίσταση και χωρίς επιβάρυνση της άρθρωσης




  ξξξ       Βελτίωση της κίνησης της απαγωγής - προσαγωγής, με μηδενική αντίσταση, επιτρέποντας μας να εκτελέσουμε της επαναλήψεις της άσκησης χωρίς κούραση και την πρόκληση πόνου, βελτιώνοντας την λίπανση του χόνδρου, την ελαστικότητα του αρθρικού θύλακα και την βελτίωση του συντονισμού των  μυικών ομάδων και την ποιότητα της κίνησης.
ηηβ   















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου