Πέμπτη, 29 Δεκεμβρίου 2011

Εκπαίδευση - Ενδυνάμωση εν το βάθει μυών του αυχένα.


Άσκηση 1.  Εκπαίδευση των εν το  βάθει   καμπτήρων μυών του αυχένα ( Longus Colli & Longus Capitis)

Ξαπλώστε ύπτια με το κεφάλι και τον αυχένα σε ουδέτερη θέση, χρησιμοποιήστε μια πετσέτα διπλωμένη κάτω από το κεφάλι αν χρειάζεται για να επιτύχετε μια ουδέτερη θέση.  Από την θέση αυτή προσπαθήστε αργά και ελεγχόμενα να κάνετε μια κίνηση κάμψης και στροφής του ινίου (κρανίο ), πηγαίνοντας το πηγούνι προς τα κάτω και μέσα.  Όταν η κίνηση γίνεται σωστά το πίσω τμήμα του κεφαλιού ακουμπάει στην πετσέτα και ολισθαίνει πάνω σ αυτήν και το πηγούνι πάει προς τα μέσα και κάτω. Είναι λάθος το κεφάλι να σηκώνεται πάνω από την πετσέτα, ή το κεφάλι να πιέζει υπερβολικά την πετσέτα. Πρέπει να επικεντρώνεστε στην κίνηση της ( κρανίο – αυχενικής ) στροφής και όχι απλός να πιέζεται το πηγούνι και το κεφάλι προς τα πίσω. Κάνουμε 3 σετ από 10 φορές, δύο φορές την ημέρα. 

Αρχική θέση





Τελική θέση


Άσκηση 2:  Ενδυνάμωση των εν το  βάθει μυών  του αυχένα αυχένα ( Longus Colli & Longus Capitis)

Ξαπλώστε ύπτια με το κεφάλι και τον αυχένα σε ουδέτερη θέση, χρησιμοποιήστε μια πετσέτα διπλωμένη κάτω από το κεφάλι αν χρειάζεται για να επιτύχετε μια ουδέτερη θέση.   Από την θέση αυτή κάντε μια μικρή κίνηση κάμψης του αυχένα πηγαίνοντας το πηγούνι προς τα μέσα. Διατηρώντας αυτή την θέση του αυχένα ( το πηγούνι προς τα μέσα), σηκώνεται το κεφάλι προς τα πάνω για 10’’sec , χαλαρώνεται και επαναλαμβάνεται για 10 φορές. 2 Χ 10. Αν δυσκολεύεστε πολύ ή πονάτε με αυτήν την άσκηση μπορείτε να τοποθετήσετε ένα μαξιλάρι κάτω από τον αυχένα ώστε το επίπεδο να είναι κεκλιμένο και η άσκηση ευκολότερη.  Προοδεύοντας μπορούμε να αυξήσουμε τις επαναλήψεις ή τον χρόνο.


Αρχική θέση


Τελική θέση




Εν το βάθει μύες του αυχένα.



Τρίτη, 27 Δεκεμβρίου 2011

Μειώστε τον πόνο και βελτιώστε την κίνηση με την ειδική ταινία KINESIO TAPE


Στα τέλη του 1970, ο Γιαπωνέζος  χειροπρακτικός και κινησιολόγος Dr. Kenzo Kase αποφάσισε να βελτιώσει τη θεραπεία του στην αποκατάσταση τραυματισμών οξέων και χρόνιων ασθενειών. Για την υποστήριξη της μεθόδου του, πειραματίστηκε με τα γνωστά υλικά taping, αλλά έμεινε ανικανοποίητος, καθώς δεν επέτυχε τα αποτελέσματα που περίμενε. Τη βάση για την ιδέα του Dr. Kase σχετικά με νέα υλικά και τεχνικές, αποτέλεσαν το δέρμα και οι μύες. Δε στάθηκε στη σκέψη ότι το δέρμα είναι μόνο το εξωτερικό μας περίβλημα, αλλά αναγνώρισε συγκεκριμένα τη λειτουργία του δέρματος, ως το μεγαλύτερο αντανακλαστικό όργανο του σώματος. Ο  Kase παρατήρησε στους μύες όχι μόνο την ικανότητα να αντιδρούν στις αλλαγές του περιβάλλοντος αλλά και την πιθανότητα να υποστηρίζουν τη διαδικασία επούλωσης και αναγέννησης του σώματος. Έτσι, οι μύες όχι μόνο καθιστούν δυνατή την κίνηση, αλλά και την μικροκυκλοφορία, τη θερμότητα, τη μετάδοση κατάλληλων νευρομυϊκών ερεθισμάτων κ.τ.λ.

Τρόπος λειτουργείας του Kinesio Tape

 Το Kinesio tape προκαλεί βελτίωση της μικροκυκλοφορίας και μείωση της πίεσης στους υποδοχείς.   Όταν το Kinesio tape εφαρμόζεται πάνω σε μία μυϊκή περιοχή που βρίσκεται σε διάταση, πτυχές σχηματίζονται όταν η ίδια περιοχή έρχεται σε χαλάρωση . Ως αποτέλεσμα, οι ανυψώσεις του δέρματος βελτιώνουν τη μικροκυκλοφορία. Αυτό διευκολύνει την απορρόφηση και απομάκρυνση των φλεγμονωδών ουσιών και την εξισορρόπηση των τιμών του pH. Οι ιστοί αποκτούν καλύτερη κυκλοφορία (μείωση του όγκου) και έτσι μειώνεται η πίεση στους υποδοχείς της προσβεβλημένης περιοχής και περιορίζεται η πληροφόρηση από τους υποδοχείς του πόνου. Το ενδογενές αναλγητικό σύστημα ενεργοποιείται με επικόλληση του tape στο δέρμα. Η μείωση του πόνου επέρχεται από το νωτιαίο επίπεδο με τις παχιές μυελωμένες ίνες A-B  και από το ανώτερο επίπεδο με αναχαίτιση των απαγωγών-κινητικών νευρώνων του Formatio  reticularis. Συγχρόνως, υπάρχει αυξημένη μικροκυκλοφορία και μειωμένη πίεση στους ιστούς, με επακόλουθο τη μείωση του πόνου.

Σημαντικές λειτουργίες του Kinesio Tape
 1.     Υποστηρίζει τους μύες.
  • βελτιώνει την συστολή μυών στο αποδυναμωμένο μυ
  • μειώνει την κούραση των μυών
  • μειώνει την υπέρ-έκταση και την υπέρ-συστολή του μυός
  • μειώνει τις κράμπες και τον τραυματισμό των μυών
  • αυξάνει την τροχιά της κίνησης
  • ανακουφίζει τον πόνο
2.    Αφαιρεί τη συμφόρηση στη ροή των σωματικών υγρών.
  • βελτιώνει την αιματική και λεμφική κυκλοφορία.
  • μειώνει την υπερβολική θερμότητα και τις χημικές ουσίες στον ιστό.
  • μειώνει τον ερεθισμό του μυός
  • μειώνει το μη φυσιολογικό συναίσθημα και πόνο στο δέρμα και τους μύες.

3.    Ενεργοποιεί τα ενδογενή αναλγητικά συστήματα
  • πιθανόν ενεργοποιεί το νωτιαίο (ανιόν) ανασταλτικό σύστημα.
  • πιθανόν ενεργοποιεί το κατιόν ανασταλτικό σύστημα.


 4.    Διορθώνει τα αρθρικά προβλήματα.
  •  διορθώνει την μη ευθυγράμμιση που προκαλείται από σπασμό η μικρότερο μυ
  •  ομαλοποιεί τον μυϊκό τόνο και την ανώμαλη περιτονία στις αρθρώσεις 
  •  αυξάνει την τροχιά της κίνησης.
  •  ανακουφίζει τον πόνο.  
Εφαρμογές Kinesio Tape
Οστεοαρθρίτιδα γόνατος

Πελματιαία Απονευρωσίτιδα

























Αυχενικό σύνδρομο & Kinesio Tape.

Η ειδική ταινία Kinesio Tape μπορεί να ανακουφίσει από τον πόνο του αυχένα ( αυχενικό σύνδρομο ). Παρακάτω βλέπουμε κάποιες εφαρμογές στον αυχένα όπου μειώθηκε ο πόνος και βελτιώθηκε το εύρος κίνησης. 







Πέμπτη, 22 Δεκεμβρίου 2011

Σκολίωση & Θεραπευτική άσκηση



Η σκολίωση αποτελεί παραμόρφωση της Σπονδυλικής στήλης με κύρια χαρακτηριστικά την πλάγια κάμψη και τη στροφή των σπονδύλων.

Φυσιολογική Σπονδυλική στήλη


Μη φυσιολογική σπονδυλική στήλη (Σκολίωση)

Θεραπεία της σκολίωσις με ειδική άσκηση

Η θεραπεία της σκολίωσις μπορεί να είναι συντηρητική ( νάρθηκας και θεραπευτική άσκηση όταν η γωνία της σκολίωσις  είναι κάτω από 40 μοίρες.
Η συντηρητική θεραπεία περιλαμβάνει:
  •  Την εφαρμογή νάρθηκα ( εφαρμόζεται σε σκολιώσεις πάνω από 20 μοίρες. )
  •  Ειδικές θεραπευτικές ασκήσεις
 


Σκοπός της θεραπευτικής άσκησης


  • Η πρόληψη της επιβάρυνσης σε μέτριες σκολιώσεις.
  •  Η υποβοήθηση του αποτελέσματος από την εφαρμογή του νάρθηκα
  •  Αναχαίτιση και καθυστέρηση της εξέλιξης της σκολιωτικής καμπύλης.
  •  Μείωση του πόνου, οι ασκήσεις βοηθούν στον καλύτερο έλεγχο της σκολίωσις και των συμπτωμάτων της .
  •  Βελτίωση της στάσης, της κινητικότητας της Σ.Σ. και της κίνησης γενικότερα .


Θεραπευτική άσκηση






Η θεραπευτική άσκηση περιλαμβάνει:
  •  Κινητοποίηση αρθρώσεων
  •  Διατάσεις βραχυμένων μυών
  •  Κινητοποίηση μαλακών ιστών
  •  Ενδυνάμωση – Σταθεροποίηση
  •  Εκπαίδευση σωστής στάσης
  •  Επανεκπαίδευση νευρομυικού ελέγχου
  •  Αναπνευστικές ασκήσεις.