Σάββατο, 9 Απριλίου 2011

Impigement Syndrome ( Σύνδρομο πρόσκρουσης )


Το σύνδρομο πρόσκρουσης του ώμου περιλαμβάνει τη συμπίεση πολλών και διαφορετικών μαλακών δομών (μύες, τένοντες, θύλακες), κάτω από το κορακοακρωμιακό τόξο. Οι επηρεασμένοι ιστοί από τη συμπίεση κάτω από το κορακοακρωμιακό τόξο περιλαμβάνουν τον υπερακάνθιο μύ, ή τένοντα, υπακρωμιακό θύλακα, άνω περιοχή του αρθρικού θύλακα, κορακοβραχιόνιο σύνδεσμο, και το τένοντα της μακράς κεφαλής του δικέφαλου βραχιόνιου. Υπάρχουν δύο τύποι συνδρόμου πρόσκρουσης το Πρωτεύων σύνδρομο (οφείλεται σε ανατομική παραλλαγή του ακρωμίου) και το δευτερεύων σύνδρομο (αποτέλεσμα πολλών παραγόντων). Η κεφαλή του βραχιονίου συνήθως είναι σε λάθος θέση προς τα πάνω και πρόσθια.

Αιτίες του συνδρόμου πρόσκρουσης

Οι επαναλαμβανόμενες κινήσεις πάνω απο το κεφάλι μπορεί να μετατοπίσουν την κεφαλή του βραχιονίου περισσότερο προς τα πάνω και πρόσθια απο το κανονικό και να οδηγήσουν σε σύνδρομο πρόσκρουσης. Αστάθεια και υπερκινητικότητα της άρθρωσης του ώμου, κούραση και υπέρχρηση των μυών του ώμου (πέταλο των στροφέων), μικροτραυματισμοί, ρίξεις των μυών του ώμου (πέταλο των στροφέων) μπορεί να προκαλέσουν λάθος κεντράρισμα της κεφαλής του βραχιονίου στην ωμογλήνη και να οδηγήσουν σε σύνδρομο πρόσκρουσης,αστάθεια ωμοπλάτης, μυϊκές ανισορροπίες στην άρθρωση του ώμου προκαλούν κίνηση σε λανθασμένο άξονα κίνησης και οδηγούν σε σύνδρομο πρόσκρουσης, αυξημένη κύφωση, μορφολογία ακρωμίου.

Θεραπεία - Αντιμετώπιση του συνδρόμου πρόσκρουσης.
 
Η αντιμετώπιση και η θεραπεία εξαρτάται από την αιτία που προκαλεί την πρόσκρουση δηλαδή αν υπάρχει αστάθεια στην άρθρωση του ώμου, θα εκπαιδεύσουμε – προπονήσουμε τους σταθεροποιητές  μυς  του ώμου. Αν η πρόσκρουση προκαλείτε από μικροτραυματισμούς και ρίξεις των μυών του ώμου, θα κάνουμε θεραπεία μαλακών ιστών με ειδικές τεχνικές (ορθοπεδικό μασάζ, εγκάρσια μάλαξη )για ανακούφιση του πόνου, στη συνέχεια θα δώσουμε ασκήσεις για αύξηση της αντοχής των μυών που έχουν τον τραυματισμό. Αν υπάρχει μυική ανισορροπία πρέπει να απελευθερωθούν οι σφιχτοί μυς και στη συνέχεια να ενδυναμώσουν οι αδύναμοι μυς ώστε να επιτύχουμε συντονισμό αντοχή και δύναμη των μυών του ώμου.  Συντονισμός – αντοχή – δύναμη.   



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου