Παρασκευή, 25 Μαρτίου 2011

Λειτουργική προπόνηση - Functional Training


Λειτουργική προπόνηση – Το κλειδί της επιτυχίας

Οι περισσότερες θεραπείες για τον μυοσκελετικό πόνο εστιάζονται πάνω στην θεραπεία της περιοχής των συμπτωμάτων. Από τη λήψη μιας συμπτωματικής προσέγγησης, αντί να κατευθηνθούμε στην πηγή του πόνου έτσι οι υποτροπές του πόνου είναι κοινές.  Για να αντιμετωπιστεί η πηγή του πόνου, είναι αναγκαίο να κατανοήσουμε:


  1. Το ιστορικό των δραστηριοτήτων - Ποιες δραστηριότητες  κίνδυνέυουν  από πόνο ή αδυναμία – δηλαδή ποιές δραστηριότητες σας επιυαρίνουν στην εργασία, στο σπίτι σας, ή αθλητικές δραστηριότητες
  2. Την εξέταση της λειτουργικότητας - Τι λειτουργικά ελλείμματα που έχετε  μπορεί να να σχετίζονται με  ( περιλαμβάνοντας κινητικότητα , τη σταθερότητα, την αντοχή, το συντονισμό, την ισορροπία, τη δύναμη,  τη ταχύτητα, την έκρηξη.)

Οι ποιο συχνή διαχείριση του πόνου προσεγγίζεται από την εστίαση στην ανακούφιση των συμπτωμάτων μέσω φαρμάκων, ενέσεων, χειρουργικές επεμβάσεις, φυσικοθεραπείες (υπέρηχος, ηλεκτροθεραπεία, λέιζερ)  βελονισμός, κ.λπ.. Οι περισσότεροι γιατροί αποκατάστασης επικεντρώνονται  μεμονομένα στις αδύναμες ή δύσκαμπτες περιοχές και σε ασκήσης στο έδαφος, με μηχανές ή σε μεμονομένους τρόπους (π.χ.κάμψεις δικεφάλων )

Η Λειτουργική προπόνηση είναι διαφορετική  εστιάζοντας σε βασικές κινήσεις της καθημερινής ζωής, όπως είναι η εργασία, ο αθλητισμός ή γυμναστική, όπως το squat lunges, το σπρώξιμο ή το τράβηγμα έναντι σε αντίσταση  αντί για μεμονωμένη προπόνηση μεμονωμένων μυών, όπως κάμψεις δικεφάλων  ή εκτάσεις τετρακεφάλων που επικεντρώνοντε σε ένα μόνο μύ και επίπεδο.  Η Λειτουργική προπόνηση συχνά γίνεται με το σωματικό βάρος και μόνο, αλλά βαράκια, μπάρες, μάλες ή σακιά άμμου μπορούν να προστεθούν. Σε αντίθεση με τις μεμονωμένες, ατομικές ασκήσεις των μυών, οι οποίες πραγματοποιούνται στο δάπεδο ή με μηχανές οι λειτουργικές ασκήσεις συνήθως εκπαιδεύονται σε όρθια θέση και τη συμμετοχή των κινήσεων σε πολλαπλά επίπεδα της κίνησης ταυτόχρονα όπως και στον αθλητισμό (π.χ. ποδόσφαορο, γκολφ, τένις, κλπ.).









Υπάρχουν συγκεκριμένα τέστ για να αξιολογήσουμε - ελέγξουμε την λειτουργική κατάσταση και την ποιότητα της κίνησης του μυοσκελετικού συστήματος ενός ατόμου. Για παράδειγμα ο έλεγχος ενός ατόμου για το λειτουργικό squat μπορεί να δείξει ελειπής σταθερότητα της οσφυικής μοίρας (υπερβολική κύφωση) ή του γονάτου ( κλίση προς τα έσω.).
Γόνατο, κλίση προς τα μέσα


Στην συνέχεια αναλύοντας αυτά τα τέστ, προσαρμόζουμε την ανάλογη προπόνηση - εκπέδευση ώστε να εξαληφθεί η δυσλειτουργία και οι μυικές ανισοροπίες που υπάρχουν. 








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου