Παρασκευή, 6 Ιουλίου 2012

Κινητική ανάπτυξη, σταθεροποίηση, και δυσλειτουργία.



Η φυσιολογική  κινητική ανάπτυξη δεν είναι σημαντική μόνο για το παιδί αλλά και για τον ενήλικα.  Η φυσιολογική κίνηση και τα φυσιολογικά πρότυπα κίνησης σε μια συγκεκριμένη άρθρωση των άκρων και της σπονδυλικής στήλης, πρέπει πάντα να αξιολογείται στην εξέταση και την θεραπεία του ασθενούς. 
Στην βρεφική ηλικία ( 2-3 μηνών) το πρωταρχικό κινητικό πρότυπο είναι η κάμψη. 

Καμπτικό πρότυπο.
Στην συνέχεια και καθώς ωριμάζει το κεντρικό νευρικό σύστημα αναπτύσσεται η έκταση ( 4-5 μηνών), και τελικά η έκταση ακολουθείτε από την στροφή.

Πρότυπο της έκτασης

 Έτσι αρχικά το Μορό μέχρι τον 5ο με 6ο μήνα κινείται με τα κινητικά  πρότυπα της κάμψης και της έκτασης ενάντια στην βαρύτητα. Οι καμπτήρες και η εκτείνοντες μύες πρέπει να αναπτύξουν τον κατάλληλο μυικό τόνο ώστε να είναι σε ισορροπία ανάμεσά τους (ίση δύναμη).


Σύμφωνα με τον καθηγητή Dr Pavel Kolar φυσιοθεραπευτή με διδακτορικό στην παιδιατρική Φυσιοθεραπεία οι πρώτοι έξι μήνες είναι κρίσιμοι για την ανάπτυξη της  σπονδυλικής σταθεροποίησης. 
Η κινησιολογική ανάπτυξη κατά την διάρκεια του πρώτου χρόνου της ζωής

  • Σταθεροποίηση της σπονδυλικής στήλης
  • Ανάπτυξη συντονισμένων κινήσεων που συνδυάζονται με στροφή του κορμού
  • Ανάπτυξη καινούργιων κινητικών πατέντων
  • Αυτόματα κινητικά πατέντα κατά την διάρκεια του πρώτου χρόνου της ζωής



  Τα κινητικά πατέντα ωριμάζοντας μετά την γέννηση είναι βασικά πατέντα κίνησης που χρησιμοποιούνται κατά την ενήλικη ζωή.











Όμως ο σύγχρονος άνθρωπος εξ αιτίας της καθιστικής ζωής που κάνει, η ανεπάρκεια της άσκησις, η ακινησία και διάφορες άλλες παθολογικές αλλαγές οδηγούν σε αναστολή και οπισθοδρόμηση την κινητική ανάπτυξη. Αυτό μπορούμε να το δούμε σε ασθενείς οι οποίοι ξεχνούν πώς να εκτελούν φυσιολογικές συντονισμένες κινήσεις. Η κίνηση που διαταράσσεται συχνότερα είναι αυτή της στροφής και της έκτασης. Έτσι παρατηρούμε εργασίες όπως το σήκωμα ενός αντικειμένου από το έδαφος ή το κρέμασμα κουρτινών π.χ. να γίνεται λανθασμένα με κίνδυνο τραυματισμού της μέσης μας.  



κακή σταθεροποίηση


Καλή σταθεροποίηση



Παρατηρήστε τη διαφορά ( δεξιά διόγκωση των κοιλιακών)








Σταθεροποίηση στην έκταση 
                     
                                                   
                                                   
Στην αριστερά φώτο έντονος μυικός σπασμός στην μέση.

                                                                                                   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου